U14-1.DIVISION

U14-1.DIVISION trænerne John Steensen og Peter Poulsen

Job: 201617-SPORT-KLUB-HB-Rødekro IF
Group: Rødekro IF U14 P

Træning

Teknisk:
Angreb – Afleveringer:
Beherske hopskudsaflevering. Beherske returaflevering. Beherske presspilaflevering og alm. presspil. Beherske aflevering bagom ryggen. Beherske studsaflevering. Have kendskeb til enhåndsaflevering og enhåndsgribning. Kendskab til back-back aflevering.

Angreb – Skud:
Beherske 2-3 skudformer. Have kendskab til andre. Beherske afsæt på såvel højre som venstre ben. Beherske skudtrussel og skudfinte (skudformerne bør være et individuelt valg for spilleren.

Angreb – Finter:
Beherske 2-fodsfinten, Kunne gå begge veje. Have kendskab til andre finter, bl.a. Radienovic-finten.

Angreb – Screeninger:
Alle spillere bør beherske forskellige former for screeninger.

Angreb – Stregindspil:

Alle spillere bør beherske stregindspil. Indspil efter afleveringsfinte. Indspil efter skudtrussel

Angreb – kontraspil:
Fase 1 og fase 2 kontra. Benytte øvelser der tilgodeser evnen til at spille under pres. Benytte øvelser der tilgodeser overblik og spilforståelse.

Forsvar:
Beherske bevægelsesteknik. Beherske paradeteknik. Kendskab til arbejdsopgaver i 6-0 og 5-1 eller 3-2-1 forsvar. Kendskab til tacklingsteknik. Kendskab til bolderobring. Kendskab til opbakning: Hvornår og hvordan? Kendskab til principper for skift i forsvar.

Målvogter:

Focus på grundbevægelser. Paradetræning. Overfor både hopskud og grundskud samt fløj-og stregafslutninger. Begynde at tilegne stil (finde sin egen). Specifik målvogtertræning: Smidighed, teknik og afsæt Præcision i korte og lange udkast. Reaktionshastighed i forbindelse med angrebsstart, også ved scoring. Arbejde med evnen
til at lokke. Kendskab til samarbejde med forsvar.

Fysisk:
Fysisk træning med egen krop som belastning. Kort distancetræning, gerne som fartleg. Intervalløbetræning. Løbetekniktræning. Gymnastik, motorik, balance og bevægelighed. Skadesforebyggende træning.

Kampafvikling:
Bevidst kampforberedelse i forhold til eget spil. Bruge tid på kampevaluering. Focus på værdi af opvarmning.

Målsætning:
Bevidstgøre den enkelte spiller om, hvad der skal trænes/læres i løbet af sæsonen.

Socialt:
Indlære god optræden overfor med-/modspillere, dommere, trænere og holdledere. Forældremøder. Stævnedeltagelse.